Likwidacja szkody

Obsługa polisy

Nie ma tu Twojej sprawy?

Bez obaw, na pewno możemy jakoś pomóc. Napisz do nas.

Wezwij pomoc (Assistance)

Nagły kłopot na drodze? Jesteśmy gotowi do pomocy przez 24/7.

Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora.

Najczęściej zadawane pytania

Jak zgłosić szkodę?

Skorzystaj z formularza szkodowego online. Przed zgłoszeniem przygotuj odpowiednie dokumenty:

  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • dowód rejestracyjny w przypadku uszkodzenia pojazdu,
  • informacje dotyczące przedmiotu szkody - w przypadku uszkodzenia pojazdu będziemy potrzebować również dane z dowodu rejestracyjnego, a w przypadku roszczeń osobowych poprosimy o dokumentację medyczną
Co powinienem zrobić w przypadku szkody?

Postaraj się zabezpieczyć pojazd lub inne mienie, aby zapobiec powiększaniu się szkody.

Jeśli konieczne jest uprzątnięcie miejsca szkody, spróbuj zrobić dokumentację fotograficzną. Jeżeli istnieje podejrzenie, że szkoda jest wynikiem przestępstwa – powiadom Policję lub odpowiednie służby.

Jeżeli potrzebujesz pomocy Assistance, skontaktuj się z naszą Infolinią.

Następnie zgłoś zdarzenie za pomocą naszego formularza dostępnego na hdi.pl

Jak przebiega proces likwidacji szkody?

Możesz zgłosić szkodę za pomocą formularza internetowego dostępnego na stronie hdi.pl. Wystarczy uzupełnić wymagane dane i załączyć potrzebne dokumenty.

Możesz również zgłosić szkodę dzwoniąc na numer infolinii - poprosimy o numer polisy, z której będzie zgłaszana szkoda, dane osobowe uczestników zdarzenia oraz informacje dotyczące przedmiotu szkody (np. dane z dowodu rejestracyjnego, dokumentację medyczną). Rozmowa może potrwać ok. 10 minut.

Po otrzymaniu zgłoszenia przechodzimy do analizy dostępnej dokumentacji. W niektórych przypadkach będziemy potrzebowali również dodatkowe dokumenty, w zależności od typu zgłoszenia mogą być to:

  • potwierdzenie okoliczności zdarzenia przez Policję wezwaną na miejsce zdarzenia
  • potwierdzenie przez sprawcę okoliczności powstania szkody
  • potwierdzenie zgłoszenia szkody kradzieżowej na Policji
  • potwierdzenie przyczyny powstania szkody przez administratora budynku

Po przeprowadzonej analizie oraz oględzinach, poinformujemy o decyzji o odpowiedzialności za szkodę i o wysokości odszkodowania do wypłacenia.

Czy z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych mogę zgłosić ubytek wartości handlowej pojazdu?

Tak. O szczegółach dotyczących takiego zgłoszenia możesz przeczytać w dokumencie Polskiej Izby Ubezpieczeń dostępnym pod adresem http://piu.org.pl/public/upload/ibrowser/utrata%20wartosci%20handlowej.pdf

Te dokumenty mogą Ci się przydać

Coś poszło nie tak?

Daj nam znać. Skontaktujemy się z Tobą, żeby wyjaśnić sytuację.